onsdag 31 augusti 2016

RACE RAPPORT

Foto: Eva-Lena L. GT in Action.
 Race rapporten från mig lyder:  Fick rank 19 så jag fick stå i 3e startled. Kom iväg ok ändå men låg runt 20e plats i första uppför. Det blev trångt och lite armbågar här och där men ingen fara. Lite köigt utför. Ut på fältet så försökte jag gå ifatt de framför men blev istället fattåkt av några bakom och haka på dem. Blandannat ThomasNorup och Spanjoren Jose Julian Baron Yuste och båda de är mediterade cyklister. Vi följdes åt uppför den branta 800 meters stigningen. Jose krokna något men jag var hack i häl på Thomas. Utför hängde jag dock inte med Dansken så jag fick jobba hårt på flacken men avstådet var det samma. Men uppför körde jag bra och var hack i häl på Thomas igen men utför tappa jag. Lika på varv 4 och även på sista varvet men vi plocka lite placeringar och jag blev 14e man. Jag körde stabilt och jämt men räckte inte till i fart.
Det var en brutal bana detta år och väldigt bra motstånd. Förra årets världsmästare var 12a och även den vassa Manfredi Zaglio som vunnit massor av VM och EM var på 10e plats. Jag tyckte jag körde bra utan strul så jag är lite besviken att jag inte var bättre. Men jag kan inte klaga på mer än att det var 13 st som helt enkelt var snabbare än mig själv. Får jobba vidare till nästa VM och kämpa för bättre placering där istället. Nya tag helt enkelt.


Foto: Stefan. Panu och Gunnar

Foto: Eva-Lena L. GT in action.

Foto: Eva-Lena L. GT in action.

Resultat de 27 första av 51 st.

På kvällen körde Stefan och jag ett soft cykel pass längst en fors där en mycket fin cykelväg ringlade fram. Tipptopp cykling.