onsdag 10 augusti 2016

TRÄNINGEN TILL MASTER VM

Här om dagen planerade jag träningen till master VM rejset. (Träningen står nedskrivet i vänster spalt på denna sida ).

Jag kör ju i H45 klassen och vi kör kl 12:00 onsdagen den 31 augusti.

Nu gäller det att försöka hålla grundformen i 21 dagar till + att kanske ytterligare nå snäppet upp i form.
Har ju startat intrimningen av vikten mot VM och på allvar att försöka gå ned 1-2 kg för att kunna bli lite uthålligare uppför. Kommer vara tuffa backar att bemästra i Val di Sole.

Till hjälp med det har jag skaffat mig en polar balance våg som ska få bli en liten morot för en teknikgalengubbe som mig. Vågen ska hjälpa till med lite feedback och hålla koll på en. Har inte lärt mig riktigt än då jag precis startat upp med vågen men ska skriva lite mer om den om någon vecka då jag lärt mig mera. Annars är det ju mest motivation, moral och en stor portion vilja det handlar om när man vill gå ned lite.

De samlade bilderna jag la ut idag är en på polar balance vågen och det är inte min vikt som står där utan plusa på 10 kg till så är det mer rätt. De andra bilderna tog jag igår då jag trimmat klart kvisthamra bikepark banan. Den är kanon fin just nu!!!

Träningen idag blev som planerat trainer 10*1 minutare. Var dock för trött i benen sedan gårdagens urladdning i backe  så blev en ok tid idag men lite dryga minuten efter rekordtiden.