lördag 13 augusti 2016

URK PASS

Oj vilket riktigt URK pass jag kämpa mig igenom idag. Jag var super taggad inför Alpe dHues rejset och skulle banne mig inte få samma kaputt i benen som förra året samma dag. Den gången körde jag i 15 min sen la jag ner det hela då det inte fanns någon kraft alls i benen. Vad händer denna gång då!?!? Nästan läskigt vad samma saker upprepar sig på vissa tidpunkter!
Jag var plötsligt lika krokig i benen som förra året trots vilodag igår och som sagt verkligen laddat för detta trainer rejs.
Men till skillnad från förra året så kämpar jag mig igenom passet meter efter meter... Jag blev slagen med över 8 min av rekordet på samma sträcka. Orkar bara hålla 282 watt i snitt jämfört med rekordet då jag höll 333 watt.
Sist jag körde var jag 1:20 min efter rekordtiden och höll då 337 watt men den gången vägde jag in på 79.1 kg.
Idag vägde jag in på 76.6 kg som oxå var exakt samma vikt jag vägde in på detta pass samma dag förra året. Då jag satte rekordet var invägningen 76.2 kg.
Så vikt har betydelse men finns inte kraften så hjälper inte lägre vikt!!

Imorgon kör jag ett lugnt distans pass på 3 tim. Sen vila på måndag sen på tisdag hoppas jag att kraften är åter då jag kör backe i slalombacken igen.