torsdag 25 augusti 2016

TIO HÅRDA


Veckan rulla på. Den hårda träningen denna vecka har blivit varannan dag för att ha bra kräm i benen på passen. Backpasset gick bra i tisdags och efter gårdagens vilodag så körde jag hård idag igen på trainern. Jag körde 10*1 minutare och jag kände mig nästan lite övertänd och öppna grymt bra och låg 20 sek före rekordet efter 4 intervaller. Men sen blev det jobbigt och jag fick slita rejält på 5an och 6an. Sen var jag rökt för denna kväll och jag fick växla ned och tiden rann iväg. Blev till sist 1:20 minuter efter rekordet. Tiden är ändå ok. Men känslan blev till sist sådär på passet. Halvnöjt!

Tog mig en funderare efter passet och frågade mig själv "hur ska jag göra" ett antal gånger. Kraften finns där men som vanligt denna tiden på året behöver jag mycket mer vila mellan de hårda passen. Så jag bestämde mig att jag skippar lördagens trainer pass och kör istället ett basic 20/40 sekundare pass på pendelcykeln efter jobbet imorgon på vägen hem. Det tar minst energi ochså blir det inte för lång tid med vilning av kroppen. 
Sen får jag oxå 2 hela vilodagar innan jag tar mig an VM banan på måndag. Att provköra en sådan tuff banan som VM banan är tar mer på krafterna än man tror så jag ska ta det väldigt lätt uppför och försöka få flyt utför istället. Blir ju provkörning både måndag och tisdag.