onsdag 16 augusti 2017

100% CYKEL

Åter igen en dag som blev bättre än vad smhi visade. Molnigt, lagom varmt och inget regn förutom några fjuttiga duggregns droppar.
Hade tänkt köra trainer men då SL var ledig så bestämde vi rejs på kvisthamra banan på förmiddagen då banan var så torr, snabb och fin.

Vi körde 5 varv på orginalbanan som mäter 2,7 km. Så ingen elitebana denna gång. Men det var jobbigt ändå.
Vi körde jaktstart och SL fick starta 2 min före mig. Sen börja jag jaga. Fick in väldigt bra fokus, flyt och höll skapligt jämna tider de 5 varven vi körde. Tiderna blev 10:16, 10:18, 10:21, 10:23, 10:33 min. Helt normala och bra tider för mig på den banan. Det ända som saknades tidsmässigt för topprejs var ett snabbare första varv på under 10 min. Så riktigt skönt efteråt att det verkar som man börjar köra i min normala fart. Känslan var oxå bra idag.

Efter lunch så blev det lite meckande med datorn då Irma ville träna trainer. Jag kör ju på tacx flux nu med det webbaserade virtuella programmet rouvy( hette virtuell training förut). Riktigt nöjd med programmet men det är förstås lite fixande med det för att komma igång. Och man måste verkligen läsa sig till hur man ska fixa vissa grejer så tar lite tid att komma igång med det.
Dagens data problem:
Då man betalar en slant för rouvy så får man familjekonto och det var lite rörigt innan jag fick Irmas konto på plats. Sen ska det ställas in och synkas med alla prylar och gör man inte rätt dyker lite konstigheter upp och just sådana grejer tar rätt mycket tid att lösa då man inte är någon data hacker. Men till sist löste det sig och när det funkar är det kanon.

Efter det så har jag beställt en träningshoj för nästa säsong. Det blev en SPARK RC 900 TEAM (byggs självklart om med shimano parts).  Årets SPARK RC 900 PRO kommer vara min tävlingshoj även 2018 då det inte kan bli bättre än så 2018.

Hann även med en sen eftermiddsgs cykeltur med Simon till Norrtälje för en fika hos farmor Thea.
Så ännu en dag med 100% cykel.