lördag 5 augusti 2017

HELA DAGEN PÅ CYKEL

Helg och sovmorgon till 6:30 sen ville Simon upp och äta frukost. Vi gjorde havregrynsgröt och satt och kolla på lite coola cykelfilmer på youtube. Simon blev så inspirerad så när kaffet var uppdrucket så gick vi ut och träna på hopp, rockgardens och backar. Sedan skulle det cyklas distans så vi tog en tur på cyklarna in till Norrtälje och tog en fika på coop. Sedan mellingeholm hemåt. Var hemma till 11:30 och då ville Irma träna medans vi andra åt lunch.

Efter lunch var det min tur att träna och jag hoja till Stefan och vi körde ett MtbXcTT på Stefans banan bredvid lundabadet. Vi körde 6 varv på en 2,3 km bana. Jag var riktig seg innan start och hade lite svårt med motivationen. Vi körde jaktstart och Stefan starta 2 min före mig. När jag drog iväg så kändes det lite stolpigt till en början men jag körde bättre och bättre. De två sista varven körde jag riktigt bra och var bara 11 sek från KOMet på varvet som Flockhart har. Första rejset iår som jag kört snabbare på slutet och fått en sluttid som matchat fjolårets tider. Det känns bra!! Finns hopp!!
Sedan cykling hem för middag.

Imorgon blir det distans om det inte regnar.