söndag 13 augusti 2017

ALPE d HUEZ RACE

Denna helg gick i 190 känns det som när man nu sitter still i soffan på söndag kvällen. I går så träna jag trainer på fm 12×1 minutare och sen jobbade jag i butiken halva dagen innan jag satte mig på mtb hojen och cykla ett kort distanspass ut till björkö örn för kräftskiva.

Idag så blev det storhandling på morgonen och sedan lite cykling med Simon och Iza medans Irma tränade. Vid lunch börja det regna och kom några rejäla skurar.

Så dagens tänka rejs på kvisthamrabanan gick bort. Istället satte jag mig på trainern igen och körde för första gången detta år ett Alpe d huez race. Försökte hålla jämna steg med mitt gamla rekord då jag höll 333w i snitt. Hängde med skapligt i 1/3 av backen men sedan blev det mer en kamp att hålla watten över 300 strecket. Klarade mig upp på 55:34 min, 308 w i snitt, 4,05 w/kg.
Körde så mycket jag hade på den långa sträckan och fick iallafall ingen chockdipp utan höll ut ok trotts att jag tappa lite watt efter ett tag. Så halvnöjd med det passet.

På sena eftm har jag oxå börjat renovera VM slingan här hemma. Tänkte jag skulle börja köra där lite nu på hösten för att få lite omväxling från slalombacken.
Imorrn blir det som vanligast jobb och vilodag!!