tisdag 29 augusti 2017

sLaLoMBACKEN TAR

Efter gårdagens vilodag så var man igång med träningen igen. Och som de senaste tisdagarna så kördes det backträning i slalombacken. Det kändes väldigt segt i början men sedan släppte det något och tiderna låg runt 2 min men på slutet fick jag verkligen slita ont för att hålla tiden nära 2 min så det blev en riktig urladdning. Jag var helt slut efter passet och hade knappt styrfart hem. Blev bästa tiden denna säsong på climbutmaningen. Tiden blev 30:42 min. Så nu är jag bara exakt 1 min efter rekordet som är 29:42 min. Inte omöjligt!!!!!.... men en förbättring i snitt på 6 sek per intervall behövs!!...då tangerar jag förra årets rekord. Något bättre form och 2 kg lättare så fixar jag det☺️

Men det rekordförsöket sparar jag till nästa vår för denna höst kommer det nog inte bli något mer plågande i denna backe. Byter backe resten av hösten så suget kommer tillbaka i vår. Slalombacken tar både fysiskt och psykiskt!!

Imorgon är planen att köra lite onsdsgsdistans! Det var många år sedan men nu har jag ju fått min träningstid på onsdagar tillbaka då båda barnen går på skolan😃👍ingen är gladare än jag för det😁