fredag 25 augusti 2017

SKÄRPNING

Gårdagens högsommarväder var idag utbytt till misärhöstväder. Regn och ca +10 grader. Typiskt!!! ....då man hade tid att köra distans med fika blir det 💩 väder.
Tog mig i kragen och satte på mig vinterkläder och vinterskor och körde planlöst iväg nordvästerut. Efter någon halvtimme så bestämmde jag mig för en rutt och den följde jag ytterligare en timme. Men ju blötare och tröttare jag blev så kortades det av här och där. Kom hem blöt, smutsig och trött efter ca 2:30 tim. Inget skoj pass alls faktiskt!! Det gör jag inte om!!

Ska man köra distans ska det vara bra väder annars kan man lika gärna köra på trainern. Är det däremot tävling då kan det få vara vilket väder som helst men på träning då man kan välja!!!!!!!.....så ska man inte välja det som gör att man ledsnar...borde man lärt sig efter 25 år...skärpning!!