söndag 23 maj 2010

EN BLICK SÄGER ALLT

Scenen var idag på tempot förändrat. Från 20 graders värme och solsken så var det nu spöregn och riktigt blött, skitigt och halt. Men det var väl min räddning denna helg placerings mässigt. För benen var inte bra idag heller men jag kämpade som ett djur ända från start till mål linjen och jag vet att när det blir sådant här före så kör jag ganska bra jämfört med mina konkurrenter Det blev faktiskt en 3:e plats idag och det är jag nöjd med för dagen. Dock var jag 45 sek efter Ola som vann idag och totalt detta etapplopp. Gunnar Bäckgren från Norberg körde bra denna helg och jag var 22 sek efter honom idag och han blev total 2:a. Själv sluta jag på en blygsam 12:e plats och i cupen är jag lååååångt efter.Ögonen säger väl ungefär hur det känns just nu. Lite uppgivet, ganska knäckt men det är åter igen bara att bryta ihop och komma igen. Nu är det 1 månad kvar till nästa cup tävlings helg och till dess har man lite träningstid på sig att komma i bättre form.

Irma var nervös innan start idag och gjorde sitt bästa i leran för att ta in de 57 sek hon var efter men de andra tjejerna körde mycket bra och Irmis fick nöja sig med en 3:e plats idag och 3:a totalt. Däremot tog hon många poäng i cupen och drygade ut sin ledning där lite till.


Denna bild visar hur tufft det var idag. Stefan körde kanon åter igen och var bara sek efter Jan Jakobsson idag på tempot. Stefan blev 8:a idag och 11 totalt på etapploppet.



Stefan vid målgången på tempot idag!!!