måndag 10 maj 2010

GIROTS 3:DAG


Fortfarande rätt krasslig och är hemma. Lite små deppig över att inte kunnat köra i helgen men haft Stefans skratt i huvet ifrån när jag ringde honom i lördags och jag ojade mig om hur synd det var om mig och han skrattade och sa något så här: -Oj vad synd det är om dig!! Du har ju bara vunnit cupen och SM 2 år på raken. Du har sån JÄVLA otur...HAHA HA!!!!... Det samtalet värmde faktiskt och räddade mig nog lite och gav lite perspektiv på det hela. Jag glömmer lätt det som varit och ser bara framåt. Nu fick jag börja minnas lite och då kändes det lite bättre igen. Väldigt kul att det gick så bra för Irma och Stefan i helgen, det var super. Själv fick man vara helylle farsa hela helgen och Iza var nog glad åt det och att jag lekte så mycket med henne.

När jag prata med Stefan i helgen i stugan så prata vi oxå en del om girot som starta i lördags. Jag nämnde för honom att jag skulle gärna vilja bli en riktig giro och touren nörd men tiden finns inte riktigt för det samt så har jag lite taskigt minne. Jag skulle vilja veta typ nästan alla namn och hur deras form är och tidigare resultat, kunna sträckorna, tiderna, kunna språket, mm. Jag har hållit på med cykel sen 1992 men det är först de senaste ca 5 åren jag riktigt blivit intresserad av att oxå titta på cykelstjärnorna i TV. Man har lärt sig lite om favoriterna men som sagt rätt mer nördig önskar jag att jag kan bli. Nu ska jag gå och sova!!!