torsdag 27 maj 2010

REGLER ÄR REGLER



Regler är regler. Jag försökte åka så rakt jag kunde uppför liftspåret idag då skylten visar att sick-sackning är förbjudet. Så nu är de gjorda de 15 första backintervallerna i slalombacken för säsongen. Längre hade backen blivit under vintern, ca 50 meter och ca 4 meter högre. Det är bra för oss låglandscyklister. Det innebar att det nu tog strax under 2 min att bestiga backen. Idag var det stenhårt och torrt i liftspåret så jag körde mina 15 st backar på tiden 1:44 min till 1:50 min. Jämt och kontrollerat idag. Är riktigt nöjd med dagens insats.

Regler är till för att brytas (ibland) så på kvällskvisten firade jag faktiskt med 2 st smarriga hembakade kakor som Irmis gjort nu på kvällen även fast det inte var lördag. Hmmm...... Men supergoda var de!!! MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!