lördag 29 maj 2010

SHUT UP BACK




Idag blev det årets hittills längsta distanspass då vi körde roslagsrundan (original 15 mil). Långrundan som går via rånäs, knutby, hallstavik, älmsta och sen kusten tillbaka till norrtälje. Vi var 11 st som körde och en fika blev det på kanalcafet i älmsta. Jag hoja in och hem från lönnsvik oxå så jag fick sträckan till 16 mil och jag körde den på tiden 5 tim och 19 min med 123 i medelpuls och 31 km/h i snitt. Vädret var sådär med 10 grader i luften och regnskurar blandat med moln och en gnutta sol. Orken var bra hela passet men alltid är det något. Ryggen pajade igen och nu på kvällen kan man knappt röra sig. Det är mitt diskbråck som spökar igen. Det var länge sedan ryggen krasha men nu var det tydligen dax igen. Brukar ta en 2-3 dagar sedan är man väl på banan igen men morgondagens mtb tempo träning kanske måste bedrivas för mig på trainern där jag kan sitta rak som en pinne och cykla.