lördag 1 maj 2010

GRILLAD

Stefan kör ifrån Gunnar på hemmabanan!!
Dagen till ära den 1 maj så körde vi ett hemma race runt gården och nere vid sjön. smalt startfält men med en NY gammal multisportare som gästade oss tillsammans med familj. Maria Grauers. Det var kul med en till tjej som cyklade. Synd bara att Irma var lite för förkyld för att race. Dagen till ära tänkte jag prova något nytt då framförallt Stefan och jag brukar vara lite ojämna när vi racer så jag hade gjort en förlägningsloop på ca 30 sek som jag skulle köra varje varv, varvet tog väl ca 7 min. Starten gick och jag gasa på och Stefan haka på. När jag kört loopen var jag efter och så hade jag ju tänkt. Jag jagade men när jag kört loopen en andra gång var jag ännu mer efter. Efter 3:e gången i loopen insåg jag att jag kommer aldrig ifatt och benen var som blyklumpar och farten var inte så bra. Nu börja psyket att svaja och jag tänkte nästan bryta men man kan ju inte bryta med så få på startlinjen så det var bara att försöka köra så bra jag kunde. När Stefan varvade mig var jag bra knäckt och skippa looparna men hängde inte på ändå. Blev rejält frånkörd idag. Inte kul!! Trotts en torr, fin och sanbb bana.

Maria in action i långbacken.

Gunnar med panikfacet!!!




Grillad Gunnar gillar grillat kött!!

Blev grillning på kvällen med Irmis och Iza för att tröstäta lite. Solen tittade fram ett tag så det blev en riktig fin middag på uteverandan. Senare på kvällen kom regnet!!!