söndag 27 november 2011

BARMARK SNÖ MYCOPLASMA

Skidan är redo

 Med frånvaron av vinter och snö så race vi ett riktigt blött cyclocross race idag vid Nordrona. Banläggare för dagen var mr Stefan L. Han hade gjort en riktigt skojig snabb bana som ändå innehöll lite kluriga, leriga kurvor. Banan var en roligare variant av den gamla nordronacross banan. Mest avgörande på banan var den långa grusbacken och det var i den jag fick ge mig idag inför en pigg Johan N. Jag tyckte ändå det kändes piggt och bra idag trots min envisa hosta och småkrasslighet.

Min cross MARIN

När starten gick tog jag det lite lugnare och körde bara så hårt jag behövde och vågade för att inte tappa på täten. Johan tog kommandot efter något varv och tempot öka lite, han körde på bra och offensivt så jag fick ligga på bra för att hänga med, särskilt i grusvägs stigningen. Vi körde lite jojo hela racet men Johan var mest i ledningen. Mot slutet var vi dock sida vid sida uppför sista stigningen in till mål. Jag drog igång spurten och tog i allt jag hade men Johan var piggare och vann ändå ganska lätt spurten. Min medelpuls var 160, maxpulsen var 180. Lite lägre medelpuls än vanligt på racen men en hög maxpuls, den fick jag dock i sista spurten.
RESULTAT
Flest varv på 40 min.
1. Johan N...41:26 min
2. GT..........41:28 min
3. Stefan L
4. Robert J
5. Eric B
6. Irma G
7. Silvio

På kvällsqvisten så kom snön till sist. Ett tunt blött lager snö täcker uteverandan. Brrrrr...

Hostan nu på kvällen tycker jag blivit något bättre men man får se i natt när man ska sova. Vi här hemma misstänker nästan att det kan vara en mycoplasma infektion vi åkt på och Irmis ska testa sig imorrn. Är det så har det inte varit så bra att tränat på denna krasslighets period då det är stor risk att åka på lunginflammation och även en viss risk för hjärtmuskelinflammation av denna elaka bakterie. Irma har ju varit krasslig sen 21 oktober och det är ju över 1 månad nu. Även Iza har varit hängig över månaden. Simon är nog de n piggaste här hemma trotts att även han har hostat lite. Jag trodde ju länge jag skulle klara mig men nu har jag varit krasslig i 2 veckor och värst är den envisa hostan. Men jag känner mig helt ok när jag tränat, Hade jag känt mig hängig och trött när jag tränat skulle jag självklart inte tränat på. Vi får se vad proverna visar imorrn på Irma.