lördag 19 november 2011

SOLBACKACROSSEN

 Första cykelpasset efter SM i cyclocross som var för 6 dagar sedan blev ett cyclocrossrace. Jag har ju varit lite småkrasslig i veckan så egentligen var det inte optimalt med race det första man gör men det är ju så kul att race. Hade tänkt försöka köra lite lugnt idag men så dyker mr Flockhart upp och man förstår att nu blir det ingen lek. Riktigt skoj blir det när Micke dyker upp, det höjer statusen på racet till påriktigtstatus. Micke har lite ryggproblem så han var inte på topp denna dag och det märktes. Tävlingsmänniska som man är så tänkte man direkt att kanske jag kan slå han idag när han inte är på topp. När starten gick tog jag den och bomba allt jag hade och fick ganska snabbt en lucka till Micke och Johan som var närmast jagande. Jag körde riktigt bra och piggt i 15 min (halva loppet) och hade nu en rätt stor lucka.


Började efter de 15 min att bli lite trött och Micke började gå ifrån Johan och tog in ganska så snabbt in på mig. Kämpa så hårt jag orkade och kunde hårfint vinna före Micke och Johan blev 3a. Dock tyckte Johan och jag det var så skoj så vi fortsatte ett varv för mycket. Så tiderna från loppet blev lite hippsomhapp.


Jag snitta 169 i medelpuls och maxpulsen var 176 så det var ett riktigt bra lopp av mig trotts att jag krokna lite mot slutet.
Resultat från dagens CX:
30 min + 1 varv.
1, Gunnar T 

2, Micke F
3, Johan N
4, Stefan L
5, Robban J
6, Jonka L
7, Irma G
8, Erik B