söndag 6 november 2011

KOMPISCROSSEN 2.0

 Man fick helt enkelt inte nog av cyclocross efter gårdagens race utan Robban och jag satte oss i bilen och for till universitetet för att delta i kompiscrossen 2,0 som avgjordes där på förmiddagen. Ett stort startfält med 40 startande gjorde träningsracet till en suverän genomkörare inför SM nästa vecka. Jag stod i andra startledet och fick en sådär start då jag blev lite trängd. Men kom ändå ganska snabbt upp till de 10 främsta.
  Tog inte så lång tid in i racet innan det dela upp sig i klungor och jag hamna i andra klungan där jag försökte köra hårt och komma ifatt de framför men på den flacka snabba banan så var det för svårt för mig utan istället så fick jag ge mig lite och hamna som mest mitt i andra klungan där meriterade crossare som bla Per Kumlin, Stefan Dahl, Erik Greijus oxå befann sig.
Vi var lite för jämna och ingen kunde dra ifrån utan det var några som vurpa bort sig och sen var det Per som hade mest krut i benen de sista kurvorna och kunde komma bäst av oss i andra klungan. 
Micke Flockhart vann rätt överlägeset och jag blev 8a idag och det var några placeringar bättre än förra gången. Både medel och maxpulsen var högre idag än igår. Medelpuls 166 och maxpuls 173. Kändes rätt bra idag och jag körde allt jag hade så jag är nöjd med dagen.
 Jätte kul arrangemang kompiscrossen med kort race och högt tempo samt massor av cyklister att tävla emot. Jätteskoj.