tisdag 17 april 2012

EMIL LINDGREN ÄR BÄST

Emil Lindgren är den bästa och stabilaste herr mtb xco åkaren i Sverige. Snart är han lika bra som Fredrik Kessiakoff var innan han börja satsa på lvg.

Jag är en av Emils fan efter att ha sett värlsdscupen från houaffaliz helt klart. Det riktigt coola är ju att Emil har barn oxå och ändå är såååå snabb. Emil var länge med i täten på xco loppet och slutade topp 20. Man blir så immpad. Men så snabb som Emil är kommer aldrig jag bli men jag har börjat kolla på varje lopp han är med i, om jag kan. Finns många till mtbare man ser upp till både Svenskar och utläningar men det blir så många namn att rabbla upp så man får ta några i taget. J Absalon och N Schurter är ju bäst just nu i mtb xco och deras temposå är man tagen av.


Vad gäller veteraner så är jag i stort sett lika immpad av Benny Andersson och är ett Bennys fan såklart. Så snabb som Benny är vid 57 års ålder vill jag oxå vara.


Published with Blogger-droid v2.0.4