söndag 1 april 2012

GILLAR INTE KYLAN


Helt slut i rutan sitter jag i soffan och ser Tom Boonen åter igen vinna en klassiker, Flandern runt. Rafflande cykling!!!

Startdax i Ursvik. Bild från Per Kumlins blogg
Nästan lika rafflande cykling var det idag på kepsen i Ursvik. Rätt lerig bana och riktigt kallt. Jag har inget emot att hoja i lera, dock emot kyla. Dock så är efterarbetet med att tvätta kläder och cyklar inte så kul när det har varit lerigt och extra, extra jobbigt då det är kallt.... och man är trött. Men det måste göras.

Dagens keps var precis samma bana som förra årets bana i Ursvik och vad jag minns var det ungefär lika lerigt. Jag körde i elitklassen igen för att få så bra träning som möjligt. Bra startfält idag på kepsen.

Calle Friberg och Micke Flockhart tog täten i starten tätt följd av mig. Men strax därefter tämligen flög Ville Olsson förbi och den farten hade inte jag.
 Jag jagade på så mycket jag kunde med Simon Galle tätt i hälarna. Efter ett halvt varv körde Simon om och jag börja tappa lite. Vid det läget hade Calle, Micke och Ville försvunnit i fjärran. I början på varv 2 så hoppa Simons kedja och jag var om ett litet tag tills Simon dundra om igen i brantbacken. Ungeför samma avstånd efter Simon i början på varv 3. På samma ställe som varvet innan hoppar Simons kedja igen och jag kommer om ännu en gång. Men denna gång hade den nog fastnat för jag blev ensam cyklandes och jagade min egen skugga in till mål.
GT från dagens race i Urvik, Marco har tagit bilden
MER BILDER HÄR
Hade ok flyt, var dock lite brytig i tekniken här och där och hade väl inte det där super flowet men tyckte ändå jag körde bra även fast jag fick kämpa hårt för varje meter idag.
  Irma cykla kepsen idag med och skita ned sin Marin Carbon bike. Det var skoj att vi kom iväg båda två samtidigt och race som omväxling:.)





Published with Blogger-droid v2.0.4