söndag 15 april 2012

SALBOHED XC TRÄNING

Tommy Olsson in action på dagens race. Inte ens smutsiga däck efteråt. Sommar race!!!

Total sommartorr bana med grym kupering och tekniska utmaningar det var vad Tommy Olsson bjöd på i Salbohed. Det blev ett riktigt skoj race och bra motstånd.

Kort race fakta: Ville Ohlsson tog starten och var pigg i benen, jag hade lite svårt att följa men jag kunde banan bättre då jag kört den förut så medans Ville tveka lite här och där så hängde jag med. Tyvärr punka Ville redan efter ett halvt varv och jag kom upp i täten. Samuel Brännlund körde starkt och hängde med mig ända till liftspårsbacken på andra varvet, där fick jag några meter som sedan växte. Inför sista varvet var Ville tillbaka på banan med tejpat däck och drog på för fullt för få lite träning. Jag fick öka tempot rejält för att hänga med men jag gjorde det "nästan" Ville fick väl ca 100 meter på mig in till målet. Ville var nog lite starkare idag så det var synd med punkan för honom
Mina varvtider:
12:04 min
12:02 min
12:29 min
12:14 min
11:34 min
.
1A GunnarT,
 2a Samuel B
 3a Jesper A
 4a Tommy O
5a Ville.O (punka)

Man kan knappt tro det är samma helg, keps cup finalen från lördagen i några bilder nedan och dagens race i Salbohed. Som natt och dag. Ville och Jesper körde kortärmat idag då det var + 10 grader och sol och riktigt varmt i slingorna i slalombacken. Gårdagens race var januarirace och superhalt!!!
Riktigt kul för mig var att jag tog hem totalsegern i kepscup 2012 i ELIT klassen. Kollar man resultat listan ser det riktigt bra ut.

Men försäsong är försäsong.

Tullinge keps cup start

Tullinge keps cup GT håller balansen!!!


Published with Blogger-droid v2.0.4