tisdag 17 april 2012

SUPER FYRA


Blev 1 super fyra på den första 4an idag då jag snittade 457watt. Optimistiskt så körde jag lika stenhårt i början av andra 4an men blev tvungen att växla ned och snittet blev 417 watt, 3an 414watt och sista 4an 412watt. En riktigt fin serie 4or som avslutades med 2 st bolibompa 10 sekundare på 100% och där satte jag rekord och tryckte 938 watt i första intervallen. Ser riktigt bra ut på pappret. Nu ska siffrorna från pappret ut i benen, ned i backen och framåt på cykeln. Det brukar vara en annan femma. Men utgångsläget ser ju ljust ut.

Kollade in startlistan inför helgens Svenskacup start i Södertälje och den ser skaplig ut. Hårdaste konkurrenterna blir Michael J, Magnus P och Eric V. Sen dyker säkert någon mer upp tex Ulf J, mm. Sen har man inte riktigt full koll på vem som skött vinterträningen bäst så någon kan överaska så man får vara på sin vakt. Vädret i helgen ska ju inte bli lika bra som förra året och det kan till och med bli snö med lite (o)tur :.))  Jag gillar inte ovädersbanor men jag kör bättre på dem än på torra banor så man får väl vara glad över burr-väder även fast jag egentligen vill ha varmt och torrt.

Det är ju Svealandserie premiär oxå i lite hemlighet.
Vi cyklister får försöka nå ut till så många som möjligt på våra bloggar så det blir lite deltagare. Några tävlingar är ju inte Sverigecup så de behöver all reklam de kan få. Men skoj med en Svealandsserie oxå.