måndag 18 juni 2012

BCARACET SAMT SWECUP FINAL

Här är jag hårt grillad av fjolårets SM och SWEcup vinnare Michael Johansson.
 Bca racet samt SWEcup final blev ett riktigt tempo test för mig. Det har ju gått grymt bra denna säsong hittills. Men till denna cupfinal hade Michael börjat hitta tillbaka till sin fina form.
Jag fick en bra start och var iväg som ca 4. Michael körde om mig och jag hängde på lätt på 5e plats. När första långa stigningen började ställde sig Michael upp och tryckte många, många watt och flög om hela tätklungan och tempot ökade markant. Fanns inget annat att göra än att försöka hänga med så inte fjolårets SM lopp skulle upprepa sig.
Michael körde stenhårt i nästan 2 varv och försökte skaka av mig. Han var nära att lyckas då jag tappa några meter uppför både här och där men jag var lite säkrare utför och kunde hela tiden täta luckorna. När vi gick ut på varv 3 av 4 så anade jag att Michael blivit lite sliten av sitt höga tempo medans jag började hämta mig på hans rulle. När vi nästan var uppe på den långa stigningen satte jag in en stöt där det var ganska så tekniskt och fick lucka direkt. Sen var det bara att ösa på och ännu en gång så lyckades jag ta hem segern denna säsong. Nästan oförskämt inför mina medtävlare. Man behöver ju inte vinna allt :.)



Efter 2 varv på Bca racet har jag tagit kontrollen över racet.
 Därmed var SWEcup avslutat 2012 och jag vann med högsta poäng man kan få. Vet inte om någon tidigare vunnit alla deltävlingar, samt etapper på SWEcup i H-40. I H-50 har ju Benny Andersson varit enormt överlägsen i många år och han har säkert liknande sviter i H-50.
Starten Bca racet. Kjell Olsen är snabbast iväg.

Resultat för mig i H-40 hittils detta år:
1a Södertälje cup1
1a Hjo cup 2
1a Tidaholm cup3
1a Eskilstuna XC (h-30)
1a Västerås XC (h-30)
1a Totalt Borlänge tour (1a prolog, 1a XC, 1a tempo) cup 4
1a Totalt Varberg kattegatt tour( 1a dag ett och 1a dag två) cup 5
1a Borås ymerracet cup 6
1a Borås Bca racet cupfinal
TOTAL 1a SWEcup 2012