lördag 2 juni 2012

ETAPE 1 KATTEGATT TOUR

Kl 7:30 så satte sig jag och Stefan i bilen och borra oss söderut och västerut de 56 milen till starten på xc loppet-kattegatt tour. Vädret var lite kyligt men solen strålade och det var näst intill klarblå himmel här nere i Varberg.

Provkörde den snustorra banan som var intensiv, kurvig, några trixiga partier men ändå snabb. Kändes lite stelt på uppvärmningen och jag hittade inte de fina linjerna på banan. Men banan var otroligt fin och skojig.


Kl 16:00 startade vi och jag fick lite sämre start än jag haft de sista racen. Låg ca 6-7a inledningsvis och det var svårt att avancera till en början då alla var pigga och mycket singeltrack. Men efter lite mer än ett halvt varv var jag på 2a plats efter Dick Samuelsson som körde kanon igen. Men efter ett tag på andra varvet gick jag upp i täten. Hade några följeslagare ett litet tag men snart blev jag själv och det var bara att ösa på och hitta ett bra flyt. Vann igen med någon minut tillgodo. Supernöjd såklart!


Imorgon är det etape 2 och det ser jag fram emot. Blir hårt imorrn då det är kortare lopp och jag måste vara lite vaknare i starten än idag.

Stefan gjorde en kalasvurpa idag och fick en lättare hjärnskakning och troligen en spricka i nyckelbenet. Så Stefan får stå på sidan av banan imorrn, lite trist i allt det bra här.


Tog en kvällspromenix där vi bor och plåta några bilder jag la ut här. Väldigt vackert här på västkusten, särskilt när solen lyser:-D


Published with Blogger-droid v2.0.4