lördag 16 juni 2012

YMERRACET

Foto: Johan Richtner. GT grattulerar Viktor som haka på i 2 varv av 4a och blev 3a.

Upp före tuppen vid halv 5 tiden och sen bil i 47 mil till Borås.
 Det var på ymers motions plats som SWE cupen i XC avgjordes denna dag. En delvis ny bana bjöds det på. Banan var ganska så kuperad men inga egentliga svårigheter utan mest bara trampa på...fort. Rolig bana tyckte jag precis som gamla banan.
I starten så smalna det av till singeltrack efter ca 200 meter så det gällde att få en ok start. Jag var iväg 2a och i första kurvan så var jag 4a. På 4e plats låg jag ett litet tag innan jag avancera till 2a plats. När vi kom till den brantaste klättringen på varv 1 gick jag om Dicken som ledde och ökade något på tempot. 

Men en cyklist hängde med ganska så lätt. Blev lite orolig då jag inte hade ull koll på vem det var. I ytterligare 1 varv hade jag sällskap men Viktor Torstensson. Vid varvning ut på varv 3 hade jag dock en lucka men då såg jag istället en kvänum åkare som inte var långt efter mig. Jag körde på och vid varvning ut på sitsta varvet såg jag att kvänums åkaren och jag körde i samma fart då vi möttes på samma plats. Här gällde det inte att slappna av utan jag körde på allt jag hade och vann idag med Anders Johansson Kvänum if bara ca 30 sek efter så idag var det tight. 

På sena etermiddagen cyklade vi till Borås Ca:a bana (örra årets SM bana) och körde ett varv på banan. 
Är grymt trött nu på kvällen så det blir lite zefar på benen och sen slötitta på tv innan sova!!!
Imorgon race igen!!!