måndag 24 juni 2013

SLALOMBACKEN MTB XC TT

Måndagkvällen tillbringades i Norrtäljes slalombacke. Det var träningsrace på G. Vi var 7 st till start och det var 6*2 km som gällde. Höjdskillnaden var 65 meter per varv så det var en mycket utslagsgivande bana. En hel del utför blev det ju då oxå men det var trixig och brant utför så ens skicklighet fick sättas på prov ordentligt. Lite internationell toutch på banan, precis som xc ska vara.
Jag tog starten men i toppen av första stigningen gick Ville om och jag och Johan jagade Ville allt vi hade. Ville var stark uppför och under 3 varv drog Ville ifrån uppför och jag jagade ikapp utför. Johan släppte kontakten på 3e varvet. På 4e varvet mattades Ville av lite och jag kunde ligga på hans hjul. På 5e varvet gick jag om där det var lite flackt och fick en liten lucka.
Inför sista varvet hade jag en stor lucka då Ville gett upp. Så sista varvet blev det långsammaste varvet då jag inte var hotad.
Varvtiderna blev: 7:09, 6:59, 7:10, 7:18, 7:03, 7:30 min. Totaltiden för mig blev 43:12 min. Totalhöjdskillnad 400 meter och medelpuls 162/89% och maxpuls 174/95%.
Mycket bra träning blev det och vädret var kanon. Cykelturen hem vid 21 tiden bjöd till och med den på sol. Sommar är bra härligt:-D