söndag 2 juni 2013

ETTA OCH TREA

Körde Mjölbybiken idag och det är helt klart en av mina favoritbanor. Riktigt kul xc som är innehåller både tekniska partier och krävande kupering. Dagens race bjöd på 2,5 varv torr och snabb bana. Sedan resterande 2,5 varven på halt och blött underlag då ett åskväder drog över banan och det vräkte ned regn och blixtrarna lyste upp stigen inne I skogen. Jag körde I H30 klassen denna gång och det var maxistart så vi starta samtidigt som elit klassen. Jag stod I 3e startled och fick under första varvet jobba på ganska hårt för att ta mig fram men I slutet var jag ikapp tätklungan som leddes av Olof Jonsson men de körde väldigt avaktande så jag gick om och upp I täten och ledde totalt vid första varvningen. Men de snabba pojkarna var på mitt hjul så jag släppte om dem efter varvningen och la mig på 3e plats. Vid lagningen gick det sakta igen så jag gick upp I täten och körde på men I slalombacken tappa jag ned till 6e plats. Låg sedan 6a tills regnet började ösa ned då börja jag plocka en efter en och I mål var jag 3a totalt och var 1 minut och 20 sek efter Kalle Axelsson och 2a var den gamle räven Anders Höijer som förövrigt är 2 år äldre än mig om som man kommer få möta på SM I H40 klassen, det blir tufft!!!
I min klass vann jag före banläggaren Andreas Sommarström och 3a var Johan Lindbom.
Kul dag på mtb banan blev det och riktigt nöjd men farten idag.