onsdag 10 juli 2013

CAMPUS ROSLAGEN XC TT

Har inte haft bästa väderflytet detta år på onsdagar. Onsdagar är ju min lediga dag och detta år har det varit ofta varit dåligt väder just på onsdagar.
Denna onsdag var det regn hela förmiddagen så det var lek med Simon och titta på touren.
Men till kvällen tittade solen fram och det blev till sist en ganska fin men lite kylig onsdagkväll.
Vid 18 tiden samlades Norrtäljes mountainbikeare på campus roslagen för ett mtb XC TT.
Johan och John hade röjt upp den gamla campus xc banan och de hade gjort ett kanon jobb. Banan var I sitt bästa skick då vi racade och man kom på hur skoj och intensiv banan var.
Fem varv körde vi och vi var oxå fem som startade.
Jag tog starten och fick precis som sist vi körde Johan jagandes tätt efter mig. Jag körde på allt jag hade och Johan var med I ett varv innan jag fick en liten lucka. Sedan drog jag ifrån lite mer hela tiden. Min tid blev 44:58 min. Varvtiderna var väldigt jämna: 8:57, 8:59, 8:57, 8:58, 9:06 min.
Riktigt, riktigt rolig att race på den skojiga banan och extra kul att Mathias Mattsson gjorde en comeback idag. Var ju säkert 10 år sedan Mathias slutade tävla i mtb xc. Kändes lite som på unga dar när det efterracesnackades:-D
Imorgon blir det backträning I slalombacken efter jobbet.