onsdag 24 juli 2013

FINSKA FÄRGER PÅ TRÖJAN

Äntligen lite varmare väder. Har varit lite kyliga vindar och mycket moln i 5 dagar men nu verkar det vända. Idag är det strålande sol och nästan tillochmed för varmt i skuggan, iallafall om man är där det är lä.
Pilade om banan här hemma på tidiga fm så nu ska banan vara något mer likt VM banan detta år. Har kikat en del på VM banan och den är helt olik förra årets bana. Iår blir det mer gjorda mtb stigar med A och B lines och inte lika brutalt brant utan mer seguppför och trampapå snabbt utför.
Så hemma banan är något flackare nu. De 9e varven jag körde snittade jag ca 5:30 min varvet på ensam TT nu på FM.

Har åxa spanat in NM banan i Finland och den är lite lik Mariestads mtb bana vad jag får ut på kartan och hört av Panu.
Iklädde mig lite blåvita färger för att få lite mer inspiration och Finsk sisu. Imorgon kör jag ett kortare trainer pass som blir sista träningen innan Nordiska i Finland på lördag kl 14:30.