tisdag 23 juli 2013

SM XCE RAPPORT & NORDISKA MÄSTERSKAPEN

Gårdagens SM XCE var väl inte min dag. Trodde banan skulle passa mig ganska bra men det gjorde den inte alls. Jag hade inte watten i benen att hänga med de bästa. Det blev en 10e plats i kvalet och då förstod man att en pallplats skulle bli svår. I min kvartsfinal så hängde jag inte med i starten, hängde inte med på långrakan och i slakmotsbacken så orka jag knappt få runt pedalerna och fick därmed ett litet psykbryt och all energi var borta. Blev sist och utslagen. Men jag hänger inte läpp för det iår. Förra året var jag 4a och då hade jag lite revangelusta. Men iår kände jag att de som satsar på XCE har blivit ännu bättre och jag tränar ingenting XCE. Så stort grattis till Dick Samuelsson som är bäst på XCE i Sverige i H40. Grymt kört av Henrik och Christian som oxå var på pallen.

Nu vilar jag någon dag och sen ska fokus inriktas på Nordisk Mästerskapen som går i Finland på Söndag. Hoppas lite Svenskar hittar dit då det inte står i scf:s tävlingskalender av någon underlig och märklig  anledning. Jag skickade till och med ett mail till scf och påpekade det för ca 2 månader sedan men.... Några race ska väl vara lite hemliga. Trist att statusen på ett mästerskap inte uppskattas. Annat var det 1994 då Rune Höjdahl vann Nordiska i Flottsbro och det var stenhård konkurens från alla nordiska länder. Jag själv var 11a då i Elit. Mitt bästa internationella resultat i Elit:-D
För mig är iallafall Nordiska mästerskapen ett av delmålen iår inför Huvudmålet VM i Sydafrika.