tisdag 16 juli 2013

NORRTÄLJE XC TT

Foto Tommy O. Gunnar Töjren in action från dagens race.
Lönsvik XC TT kördes idag och det var grymt bra startfält. Det var jag, Tommy Olsson, Ville Olsson, Jesper Andersson, Johan Norin, Per Kumlin och Erik Vrang. Banan var torr och snabb med rätt bra kupering och rätt tuff Xc utför.
Jesper och Ville stack iväg som ett skott och jag var närmast jagandes. Efter några varv mattades tempot något men Ville hade inte bästa återhämtningsdagen utan hade gått på rött lite förlänge och Jesper fick en liten lucka. Jag gick om Ville och jagade ifatt Jesper. Låg efter något varv sedan gick jag om och öste på I full speed. Fick en ganska stor lucka på Jesper och kunde köra mitt eget tempo. Tyckte jag ökade lite på slutet men Jesper ökade tydligen ännu mer utan att jag märkte något. Så när jag rulla över mål linjen så var Jesper bara några sekunder efter mig. Grymt bra kört av Jesper som oxå var den klart snabbaste I utförskörningen, imponerande!!!
Ville kom in som 3a, 4a var Erik, 5a Per Kumlin, 6a Johan medans Tommy gjorde en DNF.
Foto: Tommy O. Ville Ohlsson in action från Lönsviks banan. Fler bilder på Tommys Blogg.