söndag 14 juli 2013

ÖRFILAD AV TOMMY EVALDSSON

Mariestad XC idag. Jag körde I H30 klassen för att få extra sparring och längd.
5*5 km körde vi idag och vi och startade med elit och jun.
Jag stod I 4e startled och fick en halvkass start därifrån så första varvet blev det lite köande men från varv 2 var det bara att gasa. Jag kämpade på allt jag hade på en rätt stökiga och flacka banan. Flytet blev bättre och bättre från varv till varv och jag tröttades inte nämnvärt utan jag tror min snabbaste varv var de 2 sista varven. Men...... Det räckte inte riktigt idag utan den gamle räven Tommy Evaldsson örfilade upp mig och slog mig med ca 15 sek. Jag blev 2a och 3a blev Donhald Andersson.

Dålig förlorare som man är så är jag inte nöjd med resultatet men jag är nöjd med min körning. Jag tyckte jag körde på väldigt bra, hade fint flyt och bra tryck. Vet inte vad jag ska hitta på att skylla på. Kanske skulle det gått lite bättre om det varit mer kuperat. Men nu var inte banan det och Tommy var snabbast I H30 idag.
I H40 vann Anders Höijer och Stefan Larsson blev 8a där. Stefan var rejält missnöjd.  H50 vann Benny Andersson.
Snabbaste av alla denna rätt soliga dag I Mariestad var Mathias Wengelin.

Nu blir det vila imorgon och sen på tisdag ska Tommy Olsson komma till mig och vi ska köra ett mtb xc TT kl 10:00 / tisdag. Då blir det backigt;-):-D