lördag 24 maj 2014

BORLÄNGE TOUR DAG 2 XCO


Vinst idag på XCO racet!!!
Det var grymt varmt även denna dag så jag satte faktiskt på ett flaskställ och hade med mig en halvfull flaska vatten på racet. Jag brukar annars sällan köra med vätska på dessa xco race då körtiden inte är mer än någon timme. Men idag var det tryckande vart!!! Just nu på sena eftm mullrar det så det lär väl snart börja åska och regna. Det kommer svalka luften lite men oxå blöta ned banan tills morgondagens race.

Idag var det XCO. Vi i H40 körde 3*5,5 km och jag låg ju på 4 e plats inför detta race. Fick stå i första startled och fick en bra start. Körde kontrollerat och när ca 1/3 del av banan var körd på första varvet var jag i täten. Sen drog jag ifrån lite, lite hela tiden och jag vann till sist med ca minuten före Stefan Snell från Falu CK och 3a blev Michael Johansson CK Hymer .
Jag hade hade mycket bra ben idag och bra flyt så riktigt nöjd med dagens race.
Inför morgondagens Criterium så leder jag med 1:10 min. 
Så nu är det bara att vila och ladda inför morgondagens race!