fredag 9 maj 2014

UPPLANDSCUP MTB XCO

Det var upplqndscup i mtb xco igår kväll på hemmaplan, kvisthamra slalombacksbanan.
Jag åkte dit direkt efter jobbet igår vid halv fem tiden efter en talrik fil hos Thea. Jag hann med att köra ut grushögarna vid twintracken innan jag gick ned till samlingsplatsen vid parkeringen. Det kom ett rätt stort gäng cyklister och vi var 16 st.
Det hade regnat något dygn så när vi prova banan så höll banan inte alls att köra på runt toppen, det var bara lervälling. Så det blev en snabb omdragning och vi körde vårbanan med bara liftspåret upp och sen skogsdelarna.
Banan blev lite kortare så vi la på ett varv. 6 varv var det som gällde. När starten gick tog Ville Olsson komandot direkt och jag fick slita för att haka på. Efter ett tag körde även Nils från Sandviken om han och Ville kändes pigga och jag körde lite jojo bakom dem. Jag orkade inte riktigt följa uppför men på flacken kunde jag köra ifatt. Så var det några varv. Sedan krokna Nils lite och jag och Ville blev ensamma. Men mot slutet var Ville starkare än mig och jag kunde ej täta efter stigningen. Så Ville vann före mig med ca 25 sek. Nils höll i bra och var bara 20 sek efter mig och blev 3a.
Var ett kul tight race och skoj att så många kom och race trots vädret.
Lite trist att vi inte kunde köra hela banan men nu ska det grusas där uppe så banan håller för lite regn:-D

Resultat på www.ckn.nu