tisdag 6 maj 2014

GRUNDEN KLAR PÅ XCO BANAN


Jobbat en hel del förra veckan och början på denna vecka på Kvisthamra/slalombacks banan. Nu är faktiskt hela banan klar i stora drag. Det ska finslipas med grusning och sen är det något parti längst med banan som ska fixas till lite annorlunda (nere vid grusplanen där sopgruset ligger). Även start och mål ska dras lite annorlunda men fortfarande smocksurt längs nere i backen.

Träningen har hunnits med oxå! Körde 4:or nu på kvällen och det gick ok men tappa lite på sista intervallen. Lite konstigt att när jag kör trainer tappar jag fart och watt mot slutet men kör jag race på  riktigt så kör jag som bäst på slutet av racet!! Går inte riktigt ihop kan jag tycka! Jag har inte tappat på trainern förut lika mycket som jag gör nu och jag vet inte om jag varit så himla snabb mot slutet av racen heller förut. Kanske är det åldern som gör det :.)
Blir trainer imorrn med på morgonen.
På torsdag är det MTB XCO upplandscupen i Kvisthamra/slalombacken med start kl 19:00 - alla klasser. Det blir även invigning på hela (nästan) hela banan.
Någon som kan tänka sig ta lite tid på det racet , så hojta till :.)