söndag 4 maj 2014

KVISTHAMRA XCO TT

Kvisthamra XCO bana, varvtider: 8:50, 9:15, 9:15, 9:08, 9:13, 9:13 min.
Cyklade till Kvisthamra vid 8 tiden på morgonen för att hinna pila upp anslutningen från nya delen på banan till huvudbanan. Tiden gick fort och vid halv tio så drog jag mig ned till starten för att ansluta till resten av de tränings tävlings sugna. Bra startfält i dag med 7 startande - Micke Flockhart, Tommy Olsson, Peter Örn, Stefan Larsson, Tommie Taivasalo och Irma och jag. Sen var det några till där på mtb hojar som kolla in banan när vi hoja TT:et.

Efter mastervarvet så drog vi igång. Micke tog starten och jag försökte hänga med. Tommy Olsson var med en bit upp i första långa stigningen men snöret gick tidigt av för honom denna dag. Jag hängde med Micke sådär i ett varv och var bara ca 10 sek efter vid varvningen. Men kände direkt på andra varet i långa stigningen att jag inte kunde följa med Mickes rasade tempo. Fick köra mitt eget race men jag hade bra flyt och kände mig stark hela tiden och de visar de jämna varvtiderna. Bara första varvet jag gick på lite väl mycket rött! Riktigt nöjd med dagens race!!!

Banan är i bra skick men det är en hel del kvar att göra för få den i kanonskick. Efter varit hemma och ätit lunch tog jag mig till banan igen och pilade upp den nya delen med de riktiga pilarna och på ordentliga stolpar. Sedan reka jag lite hur den nya delen ska anslutas till huvudbanan och jag har kommit på en bra lösning som ej blir som jag tänkt från början.  Det blir en kompromiss men den delen kommer bli kanon och är lite mer lättjobbad än den delen jag tänkt från början. Hinner dock inte få klar den delen till torsdagens upplandscup KL 19.00. Då det är någon dags jobb för att få den delen åkbar. Men inom 2 veckor ska nog hela banan vara helt grundklar.