onsdag 14 maj 2014

SLALOMBACK TEST

Idag blev det för första gången ett litet test med absolute black singelklinga i fram att ta sig uppför slalombacken 10 gånger. Stigningen är 15% första halvan och ca 24% andra halvan och tar ca 2:20 min upp. Jag hade utväxlingen 34 i fram och 36 i bak. Underlaget var torrt och fint. Kändes kanon 2-3 gånger sedan var det jobbigt ;.)) Men det är väl inga konstigheter i en sådan backe, brukar ju vara så!!!

Men helt klart är att man skulle önskat sig någon lite lättare växel i bak mot slutet. Ser verkligen fram emot att testa 40 klingan i bak för shimano som absolute black precis släppt. Hinner nog inte få på den till Vårgårda racet nu i helgen men den utväxlingen ska bli skoj att jämföra med 36an.

Helt klart kommer det kännas bättre uppför men sen ska det ju funka på resten oxå. Det blir nästa test :.)
Tiderna idag blev bästa tid på 2:12 min och sämsta tid på 2:23 min.

Körde då xco bana stigningen till hålet i staketet, där vek jag av i en serpa upp mot gamla liftspåret och sen rakt upp till där staketet slutar. En bra stigningen, varierad och ändå brant i stort sett hela vägen upp.