söndag 25 maj 2014

BORLÄNGE TOUR DAG 3 XCC

Sista dagen på Borlänge tour bjöd på lite väderförändring med fuktigare och lite kallare väder. Banan höll bra ändå och var fortfarande snabb. Dagens race var criterium lopp på 3*3,5 km.
Jag ledde totalt före loppet med 1:10 min så jag fick stå i polposition och ha ledar tröjan på mig:-)  det är alltid lika skoj. Bra att få några meter till godo i starten oxå. Taktiken var att inte släppa iväg någon och bara haka på. Stefan Snell FaluCk var snabbt om mig och drog upp tempot men redan efter några kurvor höll Stefan på att köra fel och jag kom upp i täten. Då var det bara att gasa på och se hur långt det räckte. Det var tight!!! Vid varvning 1 var fortfarande Stefan Snell på rulle och även Anders Österberg BorlängeCk varbara sekunder bakom.
Efter halva andra varvet var det som mest tekniskt och där körde jag hårt, fick några meter och körde allt jag hade i den långa stigningen och fick ca 10 sek. Det avståndet kanske var som mest 15-20 sek på sista varvet men mot slutet så börja Michael Johansson få upp farten och kom ikapp Stefan Snell. De gjorde upp bakom mig och jag vann med endast 11 sek före Michael som spurtslog Stefan S vid målgången.
För mig innebar det hela att jag vann även XCC racet och även totalt. Så jag lyckades försvara fjolårets totalseger i H40.
Leder oxå nu SvenskaCupen totalt i H40.
Såå grymt nöjd med helgen är jag:-D

En ursäkt får jag komma med här till Borlänge CK då jag missa prisutdelningen idag!!! Sorry! Var inte riktigt meningen men jag missuppfatta tiden lite:-)