måndag 6 april 2015

BORGBANAN XC TT



Betydligt bättre väder idag än igår. Soligt :-)) Och banan hade hunnit torka upp riktigt bra så det blev inte mycket smuts på cyklarna.
 Vi körde påskhelgens andra XC TT på min hemmaplan. Jag hade snajdat till en utslagsgivande bana med 2 tuffare uppförsbackar och 2 st nedfarter med kurvor, hopp och rockgardens.

Bra motstånd idag igen då Micke Flockhart var på plats. Jag satte ribban högt till en början och prova på att haka på Micke. Det gick så länge det var flackt på första varvet men när vi nådde första långa uppför fick jag släppa några meter. Vid varvning var jag precis som sist ca 10 sekunder efter. Men sen bar det iväg med lite mer sekunder/minuter än sist. Micke vann på 45:23 min medans jag var 2:a på 49:02 min. 
Jag hade annars bra flyt men backarna uppför var tuffa idag. Kände att jag tappa lite väl mycket i dem men det var inte mycket att göra åt det då jag körde på max. Kul att det blev några som kom och körde och att banan var så pass torr och fin. Imorgon blir det vilodag :-)

Lite bilder från rejset nedan som Irmis tog.