fredag 10 april 2015

KEPSEN TILL NORRTÄLJE IMORRN


Imorgon är det keps cup i Norrtälje på campusbanan. Vi hade arbetskväll på banan i torsdags och fixa en bro och fixa en spång på de blötaste delarna. Annars har banan torkat upp ordentligt så man kommer nog runt banan utan att bli skitig om man åker i kanterna.
 Ca 90 % av banan är helt torr. Finns några små blöt hål bara. Så det blir en snabbare bana än när vi åkte där för en vecka sedan. Bilden ovan är från campusbanan för en vecka sedan men som sagt har det torkat upp betydligt sen sist. Ses imorrn!!! :-)


Inbjudan till Norrtälje kepsen nedan:


KEPSCUP 11 APRIL NORRTÄLJE

Kepscup  i Norrtälje på campus roslagen (fd Lv3) den 11 april. 

Gemensam start alla klasser kl 11:00. 

Banan som mäter 2,6 km är pilad och snitslad för provkörning från kl 10:00. 

Parkering vid campus gymnastikhall HÄR: där oxå mål och varvning är. 
Starten är nedanför offensiven vid vattnet så startfältet ska få lite spridning. 

HITTA HIT: För de som ej varit i Norrtälje på ett tag så är västravägen nu byggd så när man kommer in i Norrtälje från Stockholm så kommer man in till en stor rondell. Ta sista utfarten i den som går in till campus roslagen och mot biltema. Sedan nästa T-kors sväng höger och kör sedan bara rakt fram så kommer ni till gymnastikhallen. Finns karta på arrangemang Norrtälje här på keps sidan. HÄR:

Vädret ser ut att bli soligt och runt + 15 grader. Banan har torkat upp en hel del sedan förra helgens XcTT. Så det blir nog ett fint rejs!! Välkomna /GT

Klassindelning och varv är tänkt på detta för Norrtäljes kepscup.


Klass 6: Herrar Elit/senior 6*2,6 km ca 55 min. 
Klass 5: HJ, H30, Dam Elit/senior 5*2,6 km ca 45 min.
Klass 4: P 15-16 DJ H40, D30. 4*2,6 km 40 min
Klass 3: H50 D40 P 13-14 H sport F 15-16 D50 3*2,6 km 30 min

Klass2:   F13-14 Dam Sport 2*2,6 km 20 min
Klass1: P 10-12 F 10-12 1*2,6 km 12 min