tisdag 21 april 2015

CAMPUS REJS

Efter 4 dagars vila från hojen och en mini förkylning på 2 dagar så träna jag på idag igen med pendelcykling till och från jobb och lite bål träning. På kvällen körde vi i CKN ett MTB TT på campusbanan.
Campusbanan var till skillnad från när vi körde kepsen helt torr, hård och vrålsnabb. Hur kul cykling som helst och det märktes på varvtiderna:  8:30, 8:15, 8:26, 8:27, 8:43 min. Gick betydligt snabbare denna kväll än när det var kepscup och underlaget var mjukare, halare och tyngre. Riktigt skojigt idag alltså.

Vi var 7 st som rejsade. Jag tog starten och fick Johan N som ett frimärke i ryggen tills jag fick ett kast innan brantbacken och Johan kom om. Låg efter Johan i ett halvt varv och till en början gick Johan stenhårt och jag fick bita ihop ordentligt för att hänga med. Trodde att idag får jag pisk av Johan. Men Johan körde nog lite för hårt och han krokna något och jag kunde få lite andning bakom honom ett tag. På andra varvets topp i brantbacken gick jag om och fick en liten lucka i utförslöpan ned mot vattnet. Gick sedan på för fullt igen och fick ca 10 sek per varv. Riktigt jobbigt och jag hade väldigt höga maxpulser idag. Men riktigt nöjd med körningen och sparringen jag fick idag.