lördag 4 april 2015

CAMPUSBANAN XC TT

Idag var det rått och kallt. Det var +2 grader, mulet, nordlig vind och snöflingor i luften när jag stod och lasta in cyklarna i bilen. Farmor Thea ställde upp som vanligt med att vara barnvakt så både Irmis och jag kunde race dagens XC TT på campusbanan.
När alla hade anslutit vid banan så körde vi först ett mastervarv. Banan var till 50% riktigt fin men oxå 50% var rätt lerig, hal och tungkörd. Mina ben kändes fina på uppvärmningen.

Vi körde dagens race precis så som kepsen kommer gå för seniorklassen nästa helg. 6*2,6 km och med en extra 300 meters startbacke på grus och asfalt.
Micke Flockhart tog starten och jag haka på hans hjul och på mitt hjul hade jag Per Kumlin de första minuterna.
Jag hade väldigt fina ben och bra flyt. Hängde med Micke nästan hela första varvet, var ca 10 sekunder efter Micke vid varvningen. Sen tappa jag ca 20-30 sekunder per varv. Men jag körde på bra ända till mål. Det enda jag tyckte under körningen var att jag återigen var lite feg utför och fega lite väl mycket på det lite slippriga underlaget. Annars mycket nöjd med dagens körning.
Tid: 58:29 min (Mickes tid 56:22 min)
Puls: 158/172
Mina varvtider: 10:13(med startbacke), 9:24, 9:40, 9,32, 9:43, 9:58 min.

Imorgon blir det 3 timmar distans för att köra bort lite påskmat och sen på måndag så blir det XC TT igen kl 10:00. Platsen är ändrad till Lönsvik(Borgbanan) då Lundabanan är så blöt fortfarande.