måndag 7 september 2015

FÖRKYLNINGSTIDER

Då förkylningarna nått vårat hus så blev det till att vabba för minstingen idag. Simon är förkyld och har feber. Blir ännu mer röriga nätter med förkylda barn så ens egen sömn blir klart lidande och får man inte sova så blir man väl snart själv sjuk.
Än så länge är jag iallafall frisk så när Simon toksomnat i soffan så klev jag upp på trainern och körde ett special4:or pass även fast det egentligen var vilodag. Men då det blir så mycket stillasittande ändå så är de där extra spontana passen livsviktiga, inte minst för psyket för att orka ta hand om barnen då tiden finns till lite spontan träning och man inte har något större mål i sikte på ett bra tag.
Dagens pass blev dock lite för kort. Hinde inte med att köra klart sista intervallen innan jag var uppe på toppen så jag får förlänga backen med någon kilometer. Har börjat trimma in 2015-16 vinter tränings sträckor. Så det blir lite nya vyer i cykelboden.

Till sist så lyckades jag med att installera win 10 på min dator oxå. Jag hade problem med någon drivrutin som inte funka ordentligt så jag fick ladda ned fårn dells hemsida och manuellt installera drivrutinen samt uppgradering av bios. så 6:e instelleringsgången så ploppa 10:an upp på datorn. Rätt många timmar har det tagit sammanlagt. Men grymt nöjd med win 10 varianten. Klart bättre än 8,1.