lördag 26 september 2015

LÅNGLOPPS KM

Efter en liten darrig väder morgon med riktigt kyligt höstväder och moln. Så titta solen fram och det blev en riktig skön dag. Det var ju LL KM idag så extra skönt med bra väder då. Tyvärr har allt regnande blött upp skogarna ordentligt så det blev en sådär dag på hojen för mig. Formen var inte heller den bästa och på vägen till start så blödde jag näsblod så inget styrkebesked direkt.

Tunt startfält då några var borta och några sjuka. Vi blev iallafall 4 st som stack iväg på en 37 km runda som skulle köras 2 varv. Jag hamna på efterkälken direkt och fick seg kämpa ikapp. Kom ikapp precis innan det längsta skogspartiet i mitten på banan. Jag var lite skeptiskt till just det partiet innan loppet och fick det bekräftat då jag kört där för ca 15 år sedan då det var mycket STÖK där.

Det var fortfarande rätt stökigt men det det värsta var alla bottenlösa kärr man skulle cykla igenom. Partiet var några kilometer så där försvann dagens cykel lust. Blev så för 3/4 delar av startfältet så efter det rulla vi bara igenom till målet. Anders S var däremot het och fortsatte ett varv till i ensamt majestät. All heder åt honom och så blev han LL KM Mästare oxå. Jag blev däremot sist idag!! Så kan det gå!!!

Får tacka förkylda Johan för fikat efteråt och hoppas på en liknande bana till nästa år men utan grevinnans-rå partet!! Annars var banan fin liksom vädret!!