lördag 5 september 2015

XC TT I BACKEN

Idag var det mtb xc  tränings rejs på elite banan i kvisthamra. Åkte dit med bilen idag då jag hade med motorsågen. Jag var där tidigt på morgonen så jag hann att fixa till en Ny B-linje vid branten efter plank kurvan. Så nu är de två B- linjerna fixade inför polis & brandman SM.
Sen snitsla jag upp elite banan och när kl var 10:00 så körde jag, Cristofer och Stefan master varvet. Banan var i fint skick men den är något fuktigare här och där så lite mer tungkörd än i sommras. Vi körde sedan 4 varv. Mina varvtider blev: 13:20, 13:19,13:22,13:30 min. Blev väl inget rafflande lopp då vi spred ut oss på banan ganska snabbt. Men solen sken och det blev ett bra träningspass.
Nu sitter jag i soffan och vakar över en dunder förkyld Simon som har feber och mår jätte krassligt. Nu sätts ett eget immunförsvar på prov. Bara hoppas man slipper förkylningen. Tur man kört de viktigaste rejsen.
På bilen kör Cristofer nedför stocktrappan i fullgas!
Ny B-linje efter plank kurvan. På detta ställe kan man köra åt vänster som är lite lättare och rakt fram som har en brant slänt.