tisdag 29 september 2015

RULLAR PÅ


Höst rutinerna har satt sig och träningen rullar på. År 2015 års säsong är i stort sett slut men 2 tävlingar återstår och de är nu i helgen. 
På lördag är det finalen i Västgötacupen. Vista XC. En riktig godbits tävling och  en av mina favoritbanor. 
På söndagen så körs Sixtensloppet i Knivsta. Det är ett 3 timmars xc rejs på en rätt teknisk bana. Rätt skoj lopp där man måste spara på krafterna för att orka hela vägen. Banan är inte så lång så det blir ganska många varv. Det är skoj!!! Jag har vunnit det loppet två år i rad så jag har chans på en tredje gång gillt om jag orkar. Formen och orken är lite sviktande efter sjukan för två veckor sedan så denna helg blir lite utmanande.

Dagens träning blev cykelpendling till och från jobbet samt lite bål träning på morgonen. När jag kom hem så blev det trainer 4*4 min på 90-95%. Gick sådär. Blev en lite dalande kurva och lite kraftlöst men inget katastrofpass. 
Imorgon lutar det åt trainerpass igen och då 10*1 minutare.