måndag 28 mars 2016

ÄNTLIGEN LITE SKOGSCYKLING


Det mesta av förkylningen är borta bara lite snuva kvar. Men en förkylning tar lite på krafterna så idag när Stefan hade fixat Xc rejs på campus så var jag lite orolig om jag skulle orka. Det var ju första träningspasset efter förkylningen så att rejsa var lite väl tight inpå. Men jag bestämde mig att ta det lite piano och inte maxa. Efter mastervarvet kändes det dock bra. Dagens bana var en variant av grund banan och lite vassare då det var 2 extra backar och lite längre bana än normalt. Banan var istort sett helt torr och fin. Men några lite sliriga ställen fanns det, men knappt så cykeln var smutsig efteråt. Riktigt kul bana!!!

 När starten gick så stack Stefan iväg i täten och jag, Freddie och Chippen försökte haka på.  Kroppen funka förvånansvärt bra och jag kunde följda Stefan rätt så bra. Jag släppte lite uppför men kunde ta igen där det var lite flackare. Hade ett bra flow och på sista varvet var jag om Stefan en stund men på slutet var Stefan piggare och han gick om och vann dagens rejs. Riktigt nöjd med körningen och att kunna träna igen. 

Imorgon lutar det åt trainerpass 4*4 min. Men ska sätta mig ned ikväll och planera träningen 2 veckor framåt.