onsdag 16 mars 2016

BAKIS

Kändes lite som en allmänt bakisdag idag. Det är lite mycket på många håll och kanter samtidigt och det gör att man tappar lite fokus och efter ett tag sätter det väl sig på resultatet. Men sånt är ju bra att träna på så man får kämpa sig in på banan igen och borde inte vara så svårt att träna bättre än på dagens pass. 
Vädret var strålande med riktig vår. En hel drös plusgrader och sol. Däremot var väl underlaget väldigt mjukt och segt utan att för den delen vara geggigt. Jag tänkte köra 60 min på en variant av hemma banan. Kändes ok de första varven men sen gick det bara trögare och trögare och efter 30 min var jag helt energilös. Orka knappt uppför backen här hemma. Sä då klev jag av och snörde på mig löparskorna istället och joggade lite sakta runt Borgberget i 20 min. Så då blev det iallafall någon form av aktivitet i 60 min. Länge sedan det kändes så segt i kroppen. Får hoppas det bara var tillfälligt.
 Imorrn kör jag lite lugn kvällsdistans direkt efter jobbet för att få röra på de sega benen lite.