lördag 19 mars 2016

KEPSCUP TÄBY

Foto Mikael Stark. Starten på keps cup Täby. Sneakpeek på nya rejskläderna, glömde dock de nya benen!

Idag var det försäsongspremiär med kepscup. 
Helt otroliga 120 st cyklister kom till första rejset detta år. Skoj!!!!
Täby MTB är stabila i arrangerande och även detta rejs var på tipptopp nivå. Superfin bana med helt barmark och utslagsgivande bana både uppför och nedför. Banan borde passa mig rätt så bra men idag var jag verkligen helt kass!!!

Jag har haft det på känn sista veckan att något är tillfälligt knas. De sista två passen jag gjort har jag vart matt och inte haft något riktigt tryck eller ork. Känns riktigt deppigt då jag kört bra hela vintern och inte varit mycket sjuk. Jag har varit ganska bortskämd de sista åren med att ha en väldigt stabil form med väldigt få genomklappningar eller riktigt dåliga pass.
Idag körde jag i seniorklassen och det var 6 varv på banan som gällde. Det 120 man stora startfältet drog iväg uppför kullen och jag kände nästan direkt att det hände inte mycket när jag trampa men jag var väl iallafall ca 15e man på toppen. Körde allt jag hade, men, det jag hade var inte mycket så istället för att plocka så blev jag istället omkörd.
 Väldigt frustrerande men det gick liksom inte!!!
På varv två tänkte jag kasta in handuken men då kom Hasse Mård ifatt och jag kunde med nöd och näppe haka på Hasse som bara hade lagom bråttom idag. De två sista varven idag kändes något bättre och jag fick upp lite grundfart. Men väldigt besviken över min insats idag............. men en gång ingen gång så får hoppas på "the force" nästa rejs....... Annars kanske man mister sina 10% på Biehlers webshop ;-)))) ... och det vill man ju inte då de har så suveränt snygga kläder.....:-))





Det var barmark på fm men på sena eftermiddagen kunde Simon åka pulka hemma!!! Det kan svänga fort!!