onsdag 2 mars 2016

BRA TRÄNING


Dagens träning blev lite av en repris på gårdagen då underlags förhållandet är så himla bra i skogen just nu. Hade tänkt köra något trainer pass i början av denna vecka men när man har tjansen att köra ute på så bra banor så får det gå före trainern. Däremot har jag snurrat runt min Borgbana lite väl många varv så idag ville jag ha lite förändring så allt inte gick som på räls. Satt vid ritbordet i morse och komponera upp en kul variant av banan jag kört. Vände på lite stigar och förlängde backarna lite och blanda in lite ny/gamla stigar och vips så var banan förändrad och bjöd på nya utmaningar. Körde första varvet lugnt sen gasa jag på resten av varven och fick in ett skapligt flyt. Jag var dock segare i benen än igår men det var riktigt kul och fin cykling igen.

Direkt efter cyklingen så stack jag ut på isen och körde ett varv skate på sjön. Där var underlaget fortfarande bra men det blåste rätt rejält och igenmulet så inte lika mysig och kul skidåkning som tidigare dagar. Rätt trött blev oxå!

Imorgon lutar det åt kvällsdistans. Sticker direkt efter jobbet kl 16:00 och siktar på ett 3-tim pass.