lördag 12 mars 2016

EN SÅN DÄR MAGISK DAG

Det gick verkligen magiskt bra idag. Vädret var på topp. Vägarna var sådär magiskt serpentiniga när man väl nådde bergen. Massor av cyklister på berget. Massor av bilar i Barcelona men jag hitta bra ändå med hjälp av lite tur och flyt.
Kanske inte benen var magiskt bra men intrycken och de fina vägarna gjorde att det spela mindre roll denna dag.

Jag fick lite väghittar hjälp uppför mot slottet i himmlen då en äldre spanjor på en fin carbon racer körde 2 min intervaller uppför. Man fick bita ihop lite för att haka samtidigt som man fick hjälp att hitta. For sedan ned igen på andra sidan berget  och haka istället på ett par på racer hojar som höll lagom fart. Men de var på väg mot Vallvidrera och jag ville inte köra mer stad än nödvändigt så det blev ett och annat kartläsar stop för att orientera sig mot berget igen. Fanns rätt mycket vägar att välja. Men till sist var jag rätt och fick en loop upp till slottet.

Jag var inte så hungrig så jag hoppade lunchen för att få cykla mera och istället for jag ut i terrängen på superfina grusvägar och stigar med staden strax nedanför.

Blev 5 timmar på cykel idag men det blev ändå bara 6 mil, 1300 höjdmeter. Den effektiva cykeltiden blev 3:30 tim.

Men riktigt kul var det.

....Så glad och lycklig över att klarat livhanken och dessutom
haft kul så lämna jag tillbaka hojen hos ajo-bikes och kunde glad i hågen promenera hem till hotellet igen.